Programma sniedz praktiskas zināšanas par mākslīgā intelekta risinājumu izmantošanu e-komercijā, uzsverot to nozīmi klientu pieredzes uzlabošanā, pārdošanas efektivitātē un uzņēmuma konkurētspējā. Dalībnieki apgūs, kā plānot un ieviest MI rīkus — no čatbotiem un personalizētas saziņas līdz datu analīzei un automatizētām mārketinga stratēģijām.
Tāpat programma pievērš uzmanību datu aizsardzībai, kiberdrošībai un atbildīgai MI izmantošanai, sniedzot iespēju patstāvīgi izstrādāt pilnvērtīgu mākslīgā intelekta ieviešanas plānu savam e-komercijas projektam.
Programmas mērķis:
Programmas mērķis ir sniegt dalībniekiem praktiskas zināšanas par mākslīgā intelekta (MI) izmantošanu e-komercijā, palīdzot saprast tā lomu klientu pieredzes uzlabošanā, pārdošanas efektivitātē un uzņēmuma attīstībā. Programma ļauj patstāvīgi izvēlēties un ieviest MI risinājumus tiešsaistes biznesā, plānot to darbību un vadīt komandas darbu bez ārēja atbalsta.
Mācību laikā dalībnieki apgūs:
- kā plānot un īstenot MI stratēģiju e-komercijas projektā;
- MI rīku pielietojumu klientu apkalpošanā (čatboti, asistenti);
- personalizētas klientu pieredzes veidošanu, izmantojot datus un automatizāciju;
- drošu un atbildīgu MI risinājumu izmantošanu, ievērojot GDPR principus;
- MI integrēšanu e-komercijas platformās.
Programma palīdz izprast, kā MI var uzlabot klientu pieredzi, automatizēt procesus un palielināt e-komercijas efektivitāti — no klientu apkalpošanas līdz mārketinga uzdevumiem.
Dalībnieki iepazīs kiberdrošības un datu aizsardzības principus, kas nodrošina drošu MI risinājumu ieviešanu un atbildīgu darbu digitālajā vidē.
Plānotie rezultāti (iegūtās un pilnveidotās kompetences)
| Kompetence | Rezultāts |
| MI stratēģiju izstrāde e-komercijā | Spēj izveidot un īstenot MI izmantošanas stratēģiju, izprotot tās ietekmi uz klientu pieredzi, pārdošanas efektivitāti un uzņēmuma konkurētspēju. |
| MI risinājumu ieviešana klientu apkalpošanā | Prot izvēlēties un ieviest čatbotus, virtuālos asistentus un citus MI rīkus, plānojot un koordinējot komandas uzdevumus konfigurācijas un testēšanas procesos. |
| Personalizētas klientu pieredzes veidošana | Spēj plānot un vadīt personalizācijas procesus, izmantojot datu analīzi un automatizētus mārketinga risinājumus, nosakot prioritātes un pieņemot patstāvīgus lēmumus. |
| Datu aizsardzība un drošība MI risinājumos | Prot izstrādāt un īstenot drošības un datu aizsardzības pasākumus, nodrošinot MI rīku atbilstību GDPR un vadot komandas rīcību incidentu situācijās. |
| MI integrācija e-komercijas platformās | Spēj izvērtēt tehniskās prasības, izvēlēties piemērotākos rīkus un savietot tos ar platformām (Shopify, WooCommerce, Mozello u.c.), koordinējot sadarbību ar izstrādātājiem. |
| MI snieguma analīze un optimizācija | Prot izveidot MI rādītāju sistēmu, analizēt datus un vadīt komandu uzlabojumu ieviešanā, darbojoties pilnībā patstāvīgi. |
| Pilna MI ieviešanas cikla vadība | Spēj patstāvīgi izstrādāt un īstenot MI ieviešanas plānu savam e-komercijas projektam — no idejas līdz praktiskai realizācijai un komandas koordinēšanai. |
Tematiskais sadalījums
- MI risinājumi e-komercijas efektivitātes paaugstināšanai un klientu atbalsta uzlabošanai:
- Klientu apkalpošanas automatizācija/ personalizācija (čatboti, virtuālie asistenti, utml.)
- Kiberdrošības un datu aizsardzības aspekti
- E-komercijas platformas (Mozello, Shopify, WordPress WooCommerce, Amazon, Etsy, Magento)
Paredzētie nodarbību laiki*
Mācības tiek organizētas divās plūsmās:
- 1. plūsma: no janvāra līdz marta sākumam
- 2. plūsma: no marta sākuma līdz aprīļa beigām
Tiek veidotas rīta un vakara grupas.
Nodarbības notiek pirmdienās un trešdienās vai otrdienās un ceturtdienās.
*Grupu skaits un laiki ir atkarīgi no grupu komplektācijas.
Izglītojamie, kuri sekmīgi apguvuši izglītības programmu, atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.